be de fr it nl pl pt ru uk zh en
Kerfstok (https://www.juggluco.nl/Kerfstok/index.html) is een horloge app voor programmeerbare Garmin smartwatches met touchscreen. Kerfstok heeft de volgende functies:
Je kunt nummers invoeren die ook met Juggluco uitgewisseld kunnen worden;
Kerfstok kan stream glucose waarden ontvangen van Juggluco en continue weergeven;
Kerfstok kan tijdens het sporten, snelheid en afgelegde afstand weergeven naast je huidige glucose niveau en de sport activiteit opnemen zodat ze in Garmin’s connect app weergegeven kunnen worden.
Problemen oplossen:
Allereerst moet het horloge in de linkerbovenhoek verbonden (CONNECTED) getoond worden.
Ten tweede moet Kerfstok opgestart zijn op je horloge.
Om glucose waarden te ontvangen moet Glucose aangevinkt zijn.
Als alles goed gaat, staat er overal Yes en staan er recente datums bij Send en Receive. De status moet SUCCESS zijn.
Soms is de verbinding tussen smartphone en horloge verstoort. Als achter status “no status information” staat, helpt meestal het volgende:
Ga naar Android App-Info van Garmin Connect en druk een aantal malen op “Stop forceren”.
Start Garmin Connect.
Ga terug naar dit schermpje en druk op Reinit.
Wacht op de volgende glucose waarde van de sensor.
Als FAILURE_DURING_TRANSFER als status weergegeven wordt, helpt het soms Blutooth uit en aan te zetten en daarna op Reinit te drukken. Als dat niet help moet je meestal Kerfstok afsluiten en je horloge rebooten. Daarna moet je Kerfstok weer opstarten en er op toezien dat hier Glucose aangevinkt is. Soms werkte het pas na meerdere keren of ontstaan er ook “no status information” fouten die op de eerder beschreven manier afgehandeld moeten worden. In zeldzame gevallen moet je smartphone gereboot worden.
Soms wordt een knop met de naam "Send Queue" weergegeven; dit betekent dat er berichten zijn die nog niet naar het horloge zijn verzonden. Normaal gesproken worden ze automatisch verzonden op het juiste moment, maar soms werd dit onderbroken en door op Send queue te drukken wordt het verzenden voortgezet. Maar als het niet is verzonden vanwege een verbroken verbinding, heeft dit weinig nut. Door op Send Queue te drukken tijdens een lopende transactie kan de verbinding worden verbroken.
Soms wanneer "Send Queue" wordt weergegeven, is er een verbindingsprobleem waardoor berichten alleen van de telefoon naar het horloge worden verzonden, maar niet andersom. Dit is het geval wanneer de tijd na "Receive " ouder is dan de tijd na "Send". Om dit te herstellen, moet je opnieuw een of alle van de volgende handelingen uitvoeren, een of meerdere keren:
Druk op Reinit starten;
Druk op “Gedwongen stoppen” van de Garmin Connect-app en start deze opnieuw, gevolgd door Reinit;
Schakel Bluetooth uit en weer in;
Reboot het horloge;
Reboot the telefoon.
Sync: Hoeveelheden die nog niet verzonden zijn worden hiermee tussen horloge en telefoon uitgewisseld. Normaal hoeft hiervan geen gebruik gemaakt te worden.
Refresh: Ververst dit schermpje met nieuwe informatie (bijvoorbeeld na Reinit of Sync).
Glucose: Het verzenden van glucosewaarden naar Kerfstok staat aan.